Vijf zaken om rekening mee te houden bij het organiseren van webinars

V

In dit artikel deel ik met u onze vijf belangrijkste overwegingen om u in staat te stellen effectief en memorabele webinars. In deze blog wilden we onze ervaring en ons inzicht in het uitvoeren van effectieve webinars met u delen. Nu houden we al een aantal jaren webinars en hebben we verschillende tips en hints voor u. Webinars, trainingen op afstand en vergaderingen worden tegenwoordig steeds meer de norm, omdat organisaties op zoek zijn naar kosteneffectieve en gemakkelijke toegang om de boodschap onder velen te verspreiden.

Ze kunnen eenvoudig mensen van verschillende locaties over de hele wereld met elkaar verbinden. Ze bieden flexibiliteit, dus als u de vergadering mist of als u deze steeds opnieuw wilt bekijken, kunt u deze altijd opnieuw bekijken als deze is opgenomen. Het medium webinars is ideaal voor training of promotieboodschappen en stelt de presentator in staat om te communiceren en de sfeer te bezorgen bij een publiek zonder het gedoe van het opzetten van een ruimte of reizen. En het biedt een nieuwe vorm van duurzame evenementen organiseren.

De principes van het opzetten en leveren van een online seminar lijken eenvoudig en eenvoudig, maar zonder de juiste afweging kunnen dingen vreselijk misgaan. Laat ons u door de vijf belangrijkste dingen vertellen die u als presentator moet overwegen.

1. De inhoud

Om uw publiek betrokken en enthousiast te houden, moeten uw dia’s duidelijk en eenvoudig zijn en visueel aantrekkelijk. Val niet in de val door ze te ingewikkeld te maken met gegevens, grafieken en te veel opsommingstekens. Overweeg de driekwartregel waarbij de dia niet meer dan driekwart van het tekstvak moet bevatten. Experts raden aan om elke minuut een nieuwe dia te hebben om de aandacht van mensen vast te houden en niet uit te schakelen.

2. Het geluid

Vergeet de chique technologie, uw eigen stem is het belangrijkste hulpmiddel als het gaat om webinars. Zorg ervoor dat je duidelijk spreekt, niet mompelt en op de juiste manier articuleert. Controleer de geluidsniveaus. Er is niets erger dan naar mensen schreeuwen terwijl ze luisteren. Verwijder potentiële impacts op je stem, dus stop met eten, zelfs als het een lunch-webinar is. Overweeg ook ongepast achtergrondgeluid voor u en uw publiek. Zorg ervoor dat je een omgeving hebt weg van lawaai en afleiding. Als dat moeilijk is voor je publiek, zorg er dan als onderdeel van je basisregels in je introductie voor dat je mensen bewust maakt van hun mute-knoppen.

3. Werkwijze

Het is essentieel om een ​​proefrit te maken voordat het echte werk gaat. Hoe meer je oefent en vertrouwd raakt met de technologie en je inhoud, hoe meer ontspannen en beter voorbereid je zult zijn op de dag. Zorg ervoor dat je voldoende tijd besteedt aan je oefening, niet vijf minuten voor de go-live.

4. Je publiek

Als je webcams of tekstchatboxen of zelfs stempeilingen gebruikt, zorg er dan voor dat je publiek weet hoe ze deze moeten gebruiken en hoe ze ze ook kunnen uitschakelen. Vaak kun je mensen binnen het systeem een ​​privébericht sturen en hen op elk probleem wijzen zonder de rest van de groep te informeren. Controleer of je publiek alles kan horen en zien voordat je begint. Er is niets ergers dan beseffen dat je jezelf hebt gedempt en je bent tien minuten bezig met de presentatie.

5. Krijg wat feedback

Stel het systeem zo in dat leden bij het verlaten van het publiek u feedback kunnen geven over uw sessie. Gebruik dit om te analyseren wat goed ging en wat niet zo goed ging. Denk na over wat je de volgende keer anders zou doen, maar zorg er vooral voor dat je ervan geniet Als je niet van het proces geniet, zal het waarschijnlijk in je lichaamstaal of je stem overkomen.